تاکید ایران بر ضرورت مقابله جامعه بین المللی با تحریم ها و مواد مخدر
(last modified 1399-04-05T04:09:53+00:00 )
سرطان 05, 1399 08:39 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر ضرورت مقابله جامعه بین المللی با تحریم ها و مواد مخدر

سفیر ‌و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بر ضرورت ایجاد یک چارچوب حقوقی و عملی برای مقابله با تحریم ها و مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ «کاظم غریب آبادی» روز چهارشنبه در نشست مشترک سفرای گروه 77 کشور در حال توسعه و چین با مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل گفت: همه باید برای عبور از چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه در حوزه های مختلف از جمله تحریم ها، مواد مخدر، تروریسم و جرائم سایبری، دست در دست هم دهند.

غریب آبادی با بیان اینکه پیامدهای کرونا در میان کشورها متفاوت است و احتمالا سبب افزایش بی ثباتی، فقر، جرائم و نابرابری در مقیاس جهانی می شود، بر نیاز به از خود گذشتگی و اتحاد، جهت عبور از چالش ها تأکید کرد.

سفیر ‌و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین همچنین با اشاره به تاثیرات نگران کننده اقدامات قهری غیرقانونی و غیرانسانی یکجانبه بر همکاری های بین المللی و همبستگی در میان ملت ها اظهار کرد، این اقدامات، مانعی جدی در برابر دولت ها برای پاسخگویی کارآمد و مبارزه مناسب با مواد مخدر و جرم ایجاد می کند.

غریب آبادی از جامعه بین المللی از جمله دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل و کشورهای عضو خواست تا استفاده از اقدامات قهری یکجانبه را علیه کشورهای در حال توسعه که در حال مبارزه با جرم و مواد مخدر هستند، محکوم و یک چارچوب حقوقی و عملی را جهت اتخاذ تدابیر فوری برای از بین بردن پیامدهای منفی تحریم ها بر کشورهای هدف، طراحی و اجراء کنند.

«گروه 77» پانزدهم ژوئن 1964 (25جوزا 1343) توسط 77 کشور در حال توسعه در شهر ژنو سوئیس تأسیس شد.

کلیدواژه