سرطان 10, 1399 08:11 Asia/Kabul
  • تخت روانچی: آمریکا باید در قبال مجروحان بمباران شیمیایی سردشت پاسخگو باشد
    تخت روانچی: آمریکا باید در قبال مجروحان بمباران شیمیایی سردشت پاسخگو باشد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا و متحدانش که سلاح شیمیایی در اختیار صدام، دیکتاتور معدوم رژیم بعث عراق قرار دادند، باید در این خصوص پاسخگو باشند.

رژیم بعث عراق 8 سرطان 1366، شهر مرزی سردشت،شمال غرب ایران، را بمباران شیمیایی کرد که در این حمله، 110 نفر از ساکنان غیرنظامی شهید و بیش از هشت هزار نفر دچار مصدومیت شیمیایی شدند.
«مجید تخت‌روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در توئیتی با انتشار فیلمی از اظهارات «زبیگنیف برژینسکی»سیاستمدار لهستانی آمریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت «جیمی کارتر» رئیس جمهوری پیشین آمریکا درخصوص بمباران شیمیایی شهر سردشت ایران نوشت: 33 سال بعد از جنایت رژیم صدام در سردشت، هنوز این زخم بهبود نیافته است.
تخت‌روانچی افزود: مجروحان این حمله هنوز در رنج هستند، به خصوص بیمارانی که به کووید-19 مبتلا شده‌اند.
وزارت امور خارجه ایران نیز اخیراً با اشاره به فاجعه بمباران شیمیایی سردشت تاکید کرد: مردم ایران هرگز حمایت و همراهی آمریکا و اروپا از رژیم صدام را در این حمله شیمیایی وحشتناک فراموش نکرده و نخواهند کرد.
وزارت امور خارجه ایران همچنین با اعلام اینکه ملت ایران هرگز سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد را در جنایت فجیع سردشت از یاد نبرده است، افزود: مردم ایران اسلامی هر چه را که دشمنان ویران کرده اند، دوباره خواهند ساخت.

 

کلیدواژه