سرطان 21, 1399 13:59 Asia/Kabul
  • زنگنه : ایران با وجود تحریم های آمریکا، صنعت نفت خود را توسعه می دهد
    زنگنه : ایران با وجود تحریم های آمریکا، صنعت نفت خود را توسعه می دهد

وزیر نفت ایران بر تداوم توسعه صنعت نفت کشور با وجود تحریم های آمریکا تاکید کرد.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران در حاشیه آئین امضای قرارداد طرح توسعه میدان نفتی "یاران" (جنوب غرب ایران) در تهران در جمع خبرنگاران گفت، ایران تحت هیچ شرایطی تسلیم نخواهد شد و با وجود تحریم های آمریکا، صنعت نفت خود را توسعه می دهد.
نامدار زنگنه افزود، ایران ظرفیت صنعت نفت خود را افزایش می دهد تا هر زمان که نیاز باشد با قدرت تمام بتواند وارد بازار شود و سهم خود را احیاء کند.
وزیر نفت ایران همچنین با اشاره به نقش صنعت نفت کشور در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد، مواد اولیه کلیه شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های ایران تولید می‌شود.
نامدار زنگنه درباره حکم دیوان بین‌المللی داوری درخصوص قرارداد گازی ایران و ترکمنستان نیز گفت، حکم دیوان بین‌المللی داوری، هیچ جریمه یا خسارتی را متوجه شرکت ملی گاز ایران نکرده است و از سوی دیگر، این دیوان با بخش قابل توجه درخواست شرکت ملی گاز ایران مبنی بر جریمه مربوط به کمیت و کیفیت گاز صادراتی ترکمن‌گاز موافقت کرده است.
وزیر نفت ایران، رابطه تهران و عشق آباد را حسنه ارزیابی کرد و افزود: ایران با دولت و ملت ترکمنستان دوست و همسایه است و رفتن قراردادها به دیوان بین‌المللی داوری امری مرسوم است و خدشه ای در ادامه همکاری های دو کشور ایجاد نمی کند.

 

کلیدواژه