سرطان 24, 1399 14:11 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به اتهام ضدایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس؛ حمله به یمن را متوقف کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اتهامات بی اساس دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضدایران، بر توقف حملات ائتلاف متجاوزان سعودی به زنان و کودکان یمنی تاکید کرد.

«نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه در راستای جلب نظر رژیم سعودی و امارات مدعی شد، ایران به یمن محاصره شده، سلاح ارسال می کند.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه گفت: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به جای ادامه روند فرافکنی، اتهام زنی و ادعاهای بی اساس ضد ایران، تمرکز خود را بر ضرورت توقف حملات ائتلاف متجاوزان به زنان و کودکان یمنی و کمک به حل بحران یمن از طریق گفت و گوهای یمنی - یمنی بگذارد.
موسوی افزود: برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس اکنون در فضایی مرعوبانه برخلاف خواست ملت های عربی و اسلامی منطقه، در قبال مسائل و تهدیدات اصلی جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین از جانب آمریکا و رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده و به بمباران مردم یمن و محاصره ظالمانه این کشور و جلوگیری از رساندن آذوقه، سوخت و دارو جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا پرداخته اند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین با اشاره به موضع ریاکارانه سعودی ها و دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» در برخورد با ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری ها در سراسر جهان از جمله یمن خاطرنشان کرد: آنان با وجود آتش بس ادعایی، به بمباران های وحشیانه خود ادامه داده و با رد طرح صلح یمن از سوی نماینده دبیرکل، همچنان بر تلاش برای حل نظامی این بحران اصرار دارند و تلاش می کنند برای منحرف کردن توجهات جهانیان از تجاوزگری هایشان، دیگران را متهم کنند.

کلیدواژه