اظهارات مقام پاکستانی درباره برنامه همکاریهای 25 ساله مشترک راهبردی ایران و چین
(last modified 1399-04-25T13:24:53+00:00 )
سرطان 25, 1399 17:54 Asia/Kabul
  • اظهارات مقام پاکستانی درباره برنامه همکاریهای 25 ساله مشترک راهبردی ایران و چین
    اظهارات مقام پاکستانی درباره برنامه همکاریهای 25 ساله مشترک راهبردی ایران و چین

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای پاکستان، برنامه همکاریهای 25 ساله مشترک راهبردی ایران و چین را دیپلماسی موفق و فرصت تعامل برای همسایگان دانست .

به گزارش ایرنا ، سناتور «مشاهد حسین سید» روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه «جیوز نیوز» پاکستان ، برنامه همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را خبر خوش برای کشورهای همسایه از جمله پاکستان توصیف کرد و گفت : این برنامه مصداق بارز موفقیت دیپلماسی تهران-پکن و تحکیم توازن قدرت در منطقه است.

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای پاکستان با اشاره به اینکه ایران و چین متحد راهبردی اسلام آباد است گفت، حضور چین در منطقه به ویژه همکاری‌ قوی با کشور همسایه ما یعنی ایران، برای کشورهای منطقه از جمله پاکستان بسیار مفید خواهد بود.

مشاهد حسین سید خاطرنشان کرد، تدوین برنامه همکاری راهبردی، بهترین شیوه است که ایران و چین می‌توانند به تحریم‌ها و سیاست‌های تهاجمی آمریکا پاسخ دهند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای پاکستان همچنین  به سرمایه گذاری چینی‌ها در بندر گوادر واقع در ایالت بلوچستان پاکستان اشاره کرد و  گفت: چابهار در فاصله ۱۲۰ کیلومتر از گوادر قرار گرفته و اسلام آباد باید از این فرصت برای تقویت همکاری‌ها بین  این دو بنادر مهم استفاده کند.

جمهوری اسلامی ایران و چین براساس برنامه جامع همکاریهای 25 ساله، گسترش هر چه بیشتر روابط دو جانبه در سطح منطقه ای و بین المللی را پیگیری می کنند.

کلیدواژه