اسد 02, 1399 10:14 Asia/Kabul
  • خروج آمریکا از منطقه؛ موضوع نامه جمعی از نخبگان دانشگاهی ایران به فعالان سیاسی غرب آسیا

جمعی از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی ایران در نامه‌ای به فعالان سیاسی – اجتماعی غرب آسیا خواستار تبادل راهکار‌های تخصصی برای خروج آمریکا از منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از 4 هزار نفر از نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی ایران در نامه‌ای به فعالان سیاسی – اجتماعی غرب آسیا که روز چهارشنبه منتشر شد، خاطرنشان کردند: حضور آمریکا در منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم و ترویج دموکراسی با حمله نظامی به عراق و افغانستان دستاوردی جز قتل میلیون‌ها انسان، میلیارد‌ها دلار منابع به غارت رفته، تفرقه، ناامنی، جنگ داخلی، وابستگی اقتصادی و تجزیه کشور‌ها برای مردم غرب آسیا به همراه نداشته است.

در ادامه این نامه با یادآوری اینکه رهایی کامل از سلطه استکباری آمریکا، با موانع، سختی‌ها و فشار‌هایی همراه خواهد بود، آمده است: مهم‌ترین سلاح ملّت ها، اتحاد و یکپارچگی است و مردم منطقه باید ضمن حفظ استقلال و حاکمیت کشورهایشان، بدون توجه به نقاط افتراق و ترفند‌های تفرقه افکنانه رسانه‌های غربی، در کنارِ یکدیگر قرار گیرند.

نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی ایران همچنین پیشنهاد دادند: در کوتاه‌ترین زمان، نشست‌های دوره‌ای با موضوع تبادل راهکار‌های تخصصی برای تسریع در خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه برگزار شود و کمیته‌هایی متشکل از نخبگان و فرهیختگان ملل مختلف منطقه برای ایجاد بستر‌های همکاری چندجانبه در زمینه علم و فناوری، مالی و اقتصادی، رسانه ای، گردشگری، نظامی و امنیتی سازمان دهی شود.

نخبگان دانشگاهی ایران در این نامه خطاب به فعالان سیاسی – اجتماعی غرب آسیا تاکید کردند: این ارتباطات قطعاً می‌تواند مردم منطقه را بیش از پیش قوی ساخته و در مقابل توطئه‌های طراحی شده ایمن کند.

کلیدواژه