اسد 21, 1399 16:51 Asia/Kabul
  • واعظی: شورای همکاری خلیج فارس نباید از آمریکا تبعیت کند
    واعظی: شورای همکاری خلیج فارس نباید از آمریکا تبعیت کند

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران، منافع ملت‌های منطقه را در گرو همکاری‌های درون‌منطقه‌ای دانست و تاکید کرد: شورای همکاری خلیج فارس نباید از آمریکا تبعیت کند.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در واکنش به نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل متحد، مبنی بر درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در حساب توییتری خود نوشت: حفظ امنیت و منافع ملت‌های منطقه در گرو اعتمادسازی و همکاری‌های درون‌منطقه‌ای است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اقدام اخیر شورای همکاری خلیج فارس، موجب بی‌اعتمادی می‌شود و بیشترین خسارت آن به خودشان بر می‌گردد، یادآور شد: شورای همکاری خلیج فارس نباید از آمریکا که با حضور نامشروعش، عامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه بوده، تبعیت کند.

«نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اخیراً همسو با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران،‌ با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

پیش از این «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره نقش عربستان در صدور نامه اخیر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت گفت: براساس اخبار موثق، برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس از مفاد این نامه اطلاع نداشتند.

موسوی با اشاره به پیشنهادات قبلی ایران برای همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: «ایران به کشورهایی که از رفع تحریم‌های تسلیحاتی ابراز نگرانی کردند، می‌گوید، شما منطقه را به انبار اسلحه و مهمات تبدیل کرده‌اید و این اقدام شما برای خودشیرینی نزد آمریکاست».

کلیدواژه