ظریف: آمریکا در تلاش برای تمدید تحریم‌های ایران، مستاصل شده است
(last modified 1399-05-23T03:06:31+00:00 )
اسد 23, 1399 07:36 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا در تلاش برای تمدید تحریم‌های ایران، مستاصل شده است

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: آمریکا از روی استیصال، موضع شخصی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه‌ای می‌نامد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایالات متحده برای نشان دادن وجود پشتیبانی از تلاشش برای تمدید غیرقانونی محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، چنان مستأصل شده که به موضع شخصی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس که آن هم با زور به دست آمده، متوسل می‌شود و آن را اجماع منطقه‌ای می‌نامد.

ظریف در این توئیت با اشاره به مخالفت قطر با موضع اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران یادآور شد: همه می دانستند که اکثریت در منطقه و حتی در شورای همکاری خلیج فارس به این مسئله رضایت نمی‌دهند.

«نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اخیراً همسو با سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران،‌ با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد که مورد استقبال مقامات ایالات متحده قرار گرفت.

در همین حال، «مطلق بن ماجد القحطانی» نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر در "مبارزه با تروریسم و میانجی گری در حل و فصل اختلافات" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه الجزیره گفت: مواضع توافق شده در شورای همکاری خلیج فارس در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو تعیین و اعلام می‌شود و موضع اخیر دبیرکل شورا درباره ادامه تحریم تسلیحاتی ایران دیدگاه کشورهای عضو محسوب نمی‌شود.

کلیدواژه