اسد 28, 1399 18:09 Asia/Kabul
  • روحانی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری را تسلیت گفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی تسخیری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در پیامی یادآور شد: حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری که از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت (سلام ‌الله علیهم) بود، سال های طولانی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام کرد و کارنامه علمی درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

پیش از این نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبانِ گویای اسلام و تشیع حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی تسخیری» را تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی تسخیری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام که براثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، امروز (سه شنبه) در 76 سالگی درگذشت.

ایشان از چهره های شناخته علمی و فرهنگیِ جهان اسلام بود که همواره در معرفی درست تشیع و ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش می کرد و خدمات ارزنده ای در این قلمرو به اسلام و تشیع کرد.

از این اندیشمند مسلمان ده ها کتاب و صدها مقاله به تألیف یا ترجمه منتشر شده است.

«حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم در پیام های جداگانه درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری را تسلیت گفتند.

کلیدواژه