اسد 29, 1399 07:43 Asia/Kabul
  • بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در واکنش به تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به تلاش مذبوحانه آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش تسنیم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به رصد تحولات بین‌المللی و پایش اقدامات ایالات متحده جهت سوء‌استفاده از قطعنامه 2231 و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یادآور شد: براساس موازین بین‌المللی، آمریکا با خروج از ضمیمه دوم قطعنامه و انجام ندادن تعهداتش در قبال ملت ایران، مشروعیت استفاده از مکانیسم حل اختلاف موجود در ماده 36 و 37 برجام را برخوردار نیست.

در این بیانیه تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران، از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل انتظار دارد به منظور مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و حفظ اعتبار قواعد بین‌المللی، مانع سوء استفاده این کشور شده و جلوی رفتار خودسرانه دولت آمریکا را برای تحمیل اراده خود به سایر کشورها بگیرند.

در این بیانیه با اشاره به همراهی کشورهای اروپایی با اقدامات خصمانه و خودسرانه آمریکا، تصریح شد: این اقدام ضمن آسیب به حیثیت کشورهای اروپایی، موجب تضعیف منافع آن‌ها خواهد شد و توصیه ایران پرهیز از همراهی با این اقدام آمریکایی‌ها است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد: در صورت فعال شدن غیرقانونی مکانیزم ماشه، سازمان انرژی اتمی ایران می‌بایست به سرعت ضمن بازگرداندن تمامی فعالیت هسته‌ای به سطح پیش از برجام، با بهره گیری سانتریفیوژهای نسل IR4 ،IR6 ،IR8 به سرعت جهت تامین نیاز کشور برای تامین 190 هزار سو غنی‌سازی، اقدام کند.

کلیدواژه