اسد 29, 1399 09:01 Asia/Kabul
  • تحصیل رایگان نیم میلیون تبعه خارجی در ایران 

وزیر آموزش و پرورش ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون دریافت کمک مالی بیش از نیم میلیون نفر از اتباع خارجی را تحت آموزش قرار داده است.

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره شرایط تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی افزود: دانش‌آموزان اتباع خارجی در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می‌کنند و از همان خدمات دانش آموزان ایرانی برخوردار هستند.
حاجی میرزایی همچنین با اشاره به تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران در زمان شیوع ویروس کرونا تصریح کرد، تحصیل در شرایط کرونا هم برای دانش‌آموزان تبعه خارجی تفاوتی ندارد زیرا سیاست ایران در قبال اتباع خارجی و دانش آموزان ایرانی یکسان است.
وزیر آموزش و پرورش ایران به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی توصیه کرد، وظایف خود را در قبال دانش آموزان اتباع خارجی به درستی ایفا کنند.
براساس آمار دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران، حدود یک میلیون و 500 هزار پناهنده‌ به صورت قانونی و نام نویسی شده و حدود 2 میلیون پناهنده نیز به صورت غیرقانونی و بدون مدارک هویتی در ایران زندگی می کنند.
بیشتر این پناهندگان، افغانستانی هستند.
درچارچوب تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی تحصیل مهاجران افغان‌ اعم از قانونی و غیرقانونی در ایران رایگان است و از خدمات درمانی و بهداشتی بدون تبعیض استفاده می کنند.
مقامات سازمان ملل و افغان بارها از ایران به علت میزبانی از مهاجران افغان قدردانی کرده اند.

کلیدواژه