خطیب زاده: ‌توافق امارات و رژیم صهیونیستی زخمی بر جهان اسلام است
(last modified Mon, 24 Aug 2020 09:15:16 GMT )
سنبله 03, 1399 13:45 Asia/Kabul
  • خطیب زاده:‌توافق امارات و رژیم صهیونیستی زخمی بر جهان اسلام است
    خطیب زاده:‌توافق امارات و رژیم صهیونیستی زخمی بر جهان اسلام است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت، ‌توافق امارات و رژیم صهیونیستی زخمی بر جهان اسلام است و مسلمانان جهان هیچ وقت خیانت به قدس شریف را فراموش نخواهند کرد. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی جدید وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نخستین نشست سخنگویی خود بعد از تصدی این سمت با اشاره به از سرگیری روابط ابوظبی - تل آویو افزود، اگر تهدیدی در غرب آسیا از سوی رژیم اشغالگر قدس متوجه منطقه شود، مسئولیت آن با امارات متحده عربی است.
خطیب زاده تاکید کرد، در دکترین دفاعی و امنیتی ایران، خلیج فارس حوزه‌ای است که اسرائیل تهدید به حساب نمی‌آید ضمن اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی کوچکتر از آن است که تهدیدی برای ایران محسوب شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره روابط تهران با کشورهای عربی و اسلامی در پی عادی سازی روابط برخی حکام عرب با رژیم صهیونیستی افزود، اسرائیل نشان داده است امنیت خود را نمی‌تواند تضمین کند و هیچ عهدی نبوده که نشکسته و هیچ تروری نبوده که از سوی آن صورت نگرفته باشد؛ اینها واقعیت‌های جهان است و این واقعیت‌ها تغییر نمی‌کند.
خطیب زاده درباره سفر امروز «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت، روابط ایران و آژانس همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است ضمن اینکه فراز و نشیب‌هایی در سال‌های گذشته داشته است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد، به اذعان آژانس بین المللی انرژی اتمی بیشترین بازدیدها و دسترسی‌ها در طول تاریخ این نهاد بین المللی در ایران اتفاق افتاده است و مادامی که آژانس بیطرفانه و مستقل و به دور از فشارهای سیاسی و طرف‌های سوم عمل کند در چارچوب فنی هیچ مشکلی بین ایران و آژانس  نخواهد بود.
خطیب‌زاده درباره اعلام آمادگی «فؤاد حسین» وزیر امورخارجه عراق  برای برگزاری مذاکرات راهبردی با ایران و کشورهای منطقه نیز گفت،‌ عراق جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد و در سفر اخیر وزیر امورخارجه ایران به بغداد، موضوع سند راهبردی بین دو کشور در دستور کار بوده است و به محض نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره توافق صورت گرفته در لیبی بین طرف‌های درگیر نیز با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته گفت، آغاز گفت‌وگوهای گروههای لیبیایی به نفع صلح و ثبات در آفریقاست.

کلیدواژه