روحانی: مردم ایران در برابر گردن‌کشی و قلدری آمریکا تسلیم نخواهند شد
(last modified 1399-06-17T15:30:00+00:00 )
سنبله 17, 1399 20:00 Asia/Kabul
  •  روحانی: مردم ایران در برابر گردن‌کشی و قلدری آمریکا تسلیم نخواهند شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه آمریکا علیه تهران گفت، مردم ایران در برابر گردن‌کشی، قلدری و زورگویی یک قدرت تسلیم نخواهند شد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در دیدار «ایگناتسیو کاسیس»  وزیر امور خارجه سوئیس در تهران، با بیان اینکه معیار در روابط کشورها باید مقررات بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد، اظهار کرد: آمریکا سال‌هاست که بدنبال حذف نظام جمهوری اسلامی و مداخله در امور داخلی ایران است.

روحانی با تاکید بر اینکه ایران به مقررات بین المللی و توافقات چند جانبه پایبند بوده است، خاطرنشان کرد: هر روزی که آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند از اشتباهات خود دست بردارند و به  قطعنامه 2231 شورای امنیت و برجام برگردند، راه برای آن‌ها باز است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به برخی جنایت‌های آمریکایی‌ها از جمله تحریم و جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی گفت: کشورهای دوست و آزاد جهان در برابر تروریسم و اقدامات غیرقانونی آمریکا سکوت نکنند.

روحانی همچنین با بیان اینکه ایران انتظار دارد در شرایط شیوع ویروس کرونا، کشورهای اروپایی در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا، اقدام عملی قاطع و صریحی انجام دهند، فعال‌تر شدن کانال مالی سوئیس و ایفای نقش موثرتر و مفیدتر آن را خواستار شد.

وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این دیدار با اشاره به یکصدمین سالگرد تاسیس روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور، روابط ایران و سوئیس را بسیار خوب و صمیمانه خواند و بر توسعه و تعمیق این روابط در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

«ایگناتسیو کاسیس» با اشاره به اهمیت رعایت قوانین و مقررات بین المللی از سوی همه کشورها، گفت: کانال مالی سوئیس برای رفع مشکلات ناشی از اعمال تحریم‌های آمریکا بر مردم ایران طراحی و راه‌اندازی شده است و سوئیس برای ایفای نقش مفید این کانال تلاش خواهد کرد.

 

کلیدواژه