صادرات 134 میلیارد دلاری از مناطق آزاد ایران؛ آغاز تحرکی جدید در این مناطق
(last modified 1399-06-20T10:55:14+00:00 )
سنبله 20, 1399 15:25 Asia/Kabul
  • صادرات 134 میلیارد دلاری از مناطق آزاد ایران؛ آغاز تحرکی جدید در این مناطق

رئیس جمهوری اسلامی ایران، صادرات 134 میلیارد دلاری از مناطق آزاد و ویژه کشور در 7 سال گذشته را بیانگر آغاز تحرکی جدید در این مناطق برشمرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از 58 طرح ملی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: در شراط تحریم، فعال کردن سرمایه‌های اقتصادی کشور بیش از پیش ضرورت دارد.

روحانی با بیان اینکه ایران با داشتن منابع بسیار عظیم و آب و هوای متنوع برای سرمایه گذاران مکانی ارزشمند و جذاب است، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش موثری را در حل مشکلات بانکداری، بیمه و انبارداری ایفا کنند.

رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط خاص و ویژه کنونی در عرصه جهانی و جهان اسلام تصریح کرد: از یک طرف صهیونیست ها در منطقه مشغول توطئه هستند و متاسفانه برخی کشورهای مسلمان و عرب منطقه را که باید درخصوص مساله فلسطین حساسیت داشته باشند، اغفال می‌کنند و اذنابشان هم همزمان مسیر توطئه و اهانت به پیامبر اسلام را در برخی مجلات، بازآفرینی می کنند.

روحانی تاکید کرد: مردم ایران در این شرایط حساسِ دنیا از کشور، منافع اسلام و ارزش‌هایشان به خوبی دفاع می‌کنند.

افتتاح کارخانه تولید لوازم خانگی، واحدهای تولیدی تجهیزات پزشکی و آرایشی- بهداشتی، واحدهای تولید و مونتاژ و واحد مرکز داده و رمز ارز، واحد کاشی و سرامیک، واحد تولید کالاهای الکتریکی و مجتمع گلخانه‌ای از جمله طرح‌هایی است که در مناطق آزاد اَرَس، کیش و قشم و مناطق ویژه اقتصادی پیام، سرخس، شیراز، کاوه و یزد به بهره‌برداری رسید.

مجموع طرح‌هایی که امروز با دستور رئیس جمهوری ایران در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افتتاح شد، برای بیش از 4 هزار و 400 نفر اشتغالزایی داشته است.

 

کلیدواژه