سنبله 30, 1399 12:48 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی است
    وزارت خارجه ایران: آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی است

وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحرک بی حاصل آمریکا در بازگشت تحریم ها علیه تهران، ایالات متحده را بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی عنوان کرد.

وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، آمریکا امروز در حالی به دروغ مدعی بازگشت قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران است که درخواست آمریکا به عنوان یک کشور غیرعضو در برجام برای آغاز روند احیای تحریم‌ها از اساس از سوی شورای امنیت رد شده و این روند هیچ‌گاه آغاز نشده است که امروز به سرانجام رسیده باشد.

این بیانیه می افزاید، وزیر امور خارجه آمریکا خود نیز می داند که ادعایش در مورد بازگشت تحریم‌های شورای امنیت بی اساس، باطل و فاقد هرگونه اثرگذاری قانونی است و لذا اقدام به تهدید و ارعاب کشورها به وضع تحریم‌های ملی فرامرزی علیه آنان کرده است که خود بهترین گواه اعتراف آمریکا به شکست در حرکتش در شورای امنیت است.

در ادامه این بیانیه آمده است، ایران بیانیه‌های خشم‌آلود وزیر خارجه آمریکا را اقداماتی با مصرف سیاسی داخلی و  از سر ضعف و استیصال و حاصل "نه" شنیدن‌های مکرر از جامعه بین‌المللی در ماه‌های اخیر و شکست‌های پی در پی در برابر دیپلماسی فعال ایران می‌داند و به رییس جمهور آمریکا توصیه می‌کند بیش از این با پیروی از مشورت افراد جاهل و ناآشنا به شرایط جهانی، خود و کشورش را در سطح بین‌المللی منزوی نکند.

وزارت امور خارجه ایران در این بیانیه با اشاره به اینکه رویکرد آمریکا خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی و تهدیدی بی سابقه برای سازمان ملل متحد و شورای امنیت است تاکید کرد، اگر آمریکا رأسا یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای این تهدیدات انجام دهد، با واکنش جدی مواجه خواهد شد و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود.

 

کلیدواژه