سنبله 31, 1399 09:14 Asia/Kabul
  • افزایش بیش از 4 درصدی ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید در ایران
    افزایش بیش از 4 درصدی ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران گفت: صدور مجوز ثبت‌نام برای فرزندان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، چهار و نیم درصد رشد داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران درباره اهمیت، ملاحظات و ظرفیت‌های آموزشی ارائه شده برای پناهندگان و اتباع خارجی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در تداوم بیش از 4دهه خدمات خالصانه به جامعه پناهندگان در کشور همواره به موضوع آموزش به عنوان مهمترین رکن در حمایت معنوی از اتباع خارجی، به ویژه نسل دانش آموز و دانشجو، توجه داشته است.

محمودی افزود: با وجود کاهش حمایت‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر به دلیل فشار تحریم‌های ناجوانمردانه نظام سلطه جهانی بر جمهوری اسلامی ایران، کوچکترین خدشه‌ای به ارائه خدمات آموزشی به فرزندان اتباع و مهاجران خارجی و پناهندگان وارد نشده است و این اقدام بیانگر عزم جمهوری اسلامی در موضوع حقوق پناهندگان براساس آموزه‌های اسلامی و انقلابی است.

براساس آمار دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران، حدود یک میلیون و 500 هزار پناهنده‌ به صورت قانونی و نام نویسی شده و حدود 2 میلیون پناهنده نیز به صورت غیرقانونی و بدون مدارک هویتی در ایران زندگی می کنند.

بیشتر این پناهندگان، افغانستانی هستند.

درچارچوب تاکیدهای مکرر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تحصیل مهاجران افغان‌ اعم از قانونی و غیرقانونی در ایران رایگان است و از خدمات درمانی و بهداشتی بدون تبعیض استفاده می کنند.

کلیدواژه