ضرورت پایان تحریم‌های غذایی و دارویی علیه زنان و کودکان بی‌گناه
(last modified 1399-06-31T05:37:29+00:00 )
سنبله 31, 1399 10:07 Asia/Kabul
  • ضرورت پایان تحریم‌های غذایی و دارویی علیه زنان و کودکان بی‌گناه
    ضرورت پایان تحریم‌های غذایی و دارویی علیه زنان و کودکان بی‌گناه

شرکت‌کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با اشاره به اینکه تحریم‌های غذایی و دارویی جان مردم بی‌گناه و زنان و کودکان را در کشورهای متعدد به خطر انداخته است، خواستار توقف این اقدامات یکجانبه‌ و ظالمانه شدند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» روز یکشنبه در بیانیه پایانی یادآور شدند: صلح، عدالت و امنیت جهانی با تهدیدها و چالش‌های فزاینده ای از جمله بی عدالتی، جنگ، فقر، بیماری، هژمونی و سلطۀ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، استعمار مجازی و جنگ نرم و نابرابری در بهره مندی از خدمات سلامت روبروست.

در این بیانیه ضمن مخالفت با گفتمان‌های تخریبی حاکم بر روابط بین المللی از جمله اینکه «صلح به معنای آرام سازی اوضاع است» بر لزوم جایگزینی این قبیل گفتمان‌ها با گفتمان های سازنده و صلح جویانه تاکید شده است.

شرکت کنندگان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» با ابراز علاقه و همراهی با همۀ عدالت خواهان جهان و با تأکید بر اهمیت فرهنگ صلح عادلانه در استقرار صلح و عدالت به مفهوم حقیقی آن، بر نقش محوری فرهنگ در ایجاد صلح، دوستی و عدالت و مقابله با تبعیض، بی عدالتی و ناامنی تاکید کردند.

بیانیه کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» همچنین اَعمال غیرانسانی و خشونت علیه مردم فلسطین، سوریه، بحرین، یمن و دیگر ملت ها در اقصی نقاط جهان و مداخلۀ برخی دولت ها در این کشورها را محکوم و آن را نقض آشکار حقوق بنیادین بشر و تهدیدی جدی برای صلح در منطقه و جهان عنوان کرد.

ده‌ها اندیشمند از کشورهای جهان در کنفرانس «ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت» که توسط مجمع جهانی صلح اسلامی به صورت وبینار در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد، دیدگاه‌های خود را ارائه کردند.

کلیدواژه