میزان 10, 1399 09:10 Asia/Kabul
  • اسلام آباد: همکاری امنیتی ایران و پاکستان اجرایی شده است
    اسلام آباد: همکاری امنیتی ایران و پاکستان اجرایی شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از اجرایی شدن مکانیسم همکاری امنیتی این کشور و جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از حملات تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «زاهد حفیظ چوهدری» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه گفت: در نشست مسئولان عالی رتبه امنیتی این کشور و ایران، مکانیسم‌های همکاری برای جلوگیری از حملات تروریستی تدوین شده و به مرحله اجرا درآمده است.

چوهدری افزود: ایران و پاکستان دو کشور همسایه مسلمان و برادر با وجود دسیسه‌های دشمنان فرامنطقه‌ای همواره در کنار هم بودند، به نحوی که این روابط دوستانه و صمیمانه الگویی برای دیگر کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای بوده است.  

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین خاطرنشان کرد، روابط تهران و اسلام آباد در بسیاری از حوزه ها پیشرفت های زیادی داشته است.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که بیابانی و صعب‌العبور بودن این مناطق مرزی، باعث شده تا عناصر تروریستی و قاچاقچیان بخواهند از این وضعیت سوء استفاده کنند. 

به دنبال حملات تروریستی به مرزبانان ایران در مرز پاکستان در سالهای گذشته، تهران از اسلام آباد خواسته است تقویت امنیت و نظارت بیشتر بر مرزها را افزایش دهد.

کلیدواژه