خطیب زاده:اقدامات ترامپ نظام بین الملل را علیه آمریکا متحد کرده است
(last modified Fri, 02 Oct 2020 08:42:39 GMT )
میزان 11, 1399 13:12 Asia/Kabul
  •  خطیب زاده:اقدامات ترامپ نظام بین الملل را علیه آمریکا متحد کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: اقدامات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد ضد ایران،نظام بین الملل را ضد آن کشور متحد کرده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مخالفت کشورهای اروپایی با آمریکا در موضوعی مانند برجام بیشتر از آنکه موضوع حمایت ایران باشد، مساله خودشان است، افزود: مخالفت ۱۳ کشور با آمریکا در شورای امنیت، موجب انزوای بیشتر واشنگتن در نظام بین‌المللی شده است.
خطیب‌زاده با اشاره به اصرار آمریکا برای اجرای تحریم‌های لغو شده ضد ایران ناشی از استیصال این کشور است، تصریح کرد: آمریکا "نه" بزرگی دریافت کرده و بیشتر از قبل منزوی شده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: اقدامات کاهشی ایران در چارچوب برجام پاسخ به ناتوانی اروپا است و تهران اعمال مجدد تحریم‌ها و فشارهای مضاعف فراتر از برجام را غیرقانونی و برضد حقوق بین‌الملل می‌داند.
خطیب زاده با اشاره به اینکه برای ایران فرقی ندارد که چه کسی رئیس جمهوری آمریکا باشد، تصریح کرد: با وجود آنکه نتایج انتخابات آمریکا برای بسیاری از کشورها مهم بوده و دارای آثار منطقه‌ای و بین‌المللی است، اما ایران از معدود کشورهای مستقل است که سیاست‌ داخلی و خارجی‌اش تحت تاثیر آمدن و رفتن افراد در کاخ سفید نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: بعید است ترامپ بتواند از این به بعد نیز جهان را ضد ایران با خود همراه کند و آمریکا کنترل سیاسی، اقتصادی یا نظامی(هژمون) خود را نسبت به کشورهای مختلف دنیا از دست داده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره تلاش‌های لابی‌های صهیونیستی - عربی ضد ایران نیز گفت: در منطقه محوری اصیل و ضد سلطه به نام "محور مقاومت" ایجاد شده است که آمریکا و اذناب منطقه‌ای‌اش عمیقاً به دنبال از بین بردن آن هستند که البته تاکنون موفق نشده‌اند.

 

کلیدواژه