میزان 14, 1399 18:43 Asia/Kabul
  • افتتاح نخستین مرکز یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیشرانش فضایی در ایران
    افتتاح نخستین مرکز یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیشرانش فضایی در ایران

نخستین مرکز یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیشرانش فضایی در ایران همزمان با هفته جهانی فضا 2020 رونمایی شد.

چهارم تا دهم اکتبر هر سال، به عنوان هفته جهانی فضا نامگذاری شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «حسین صمیمی» رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم رونمایی از مرکز یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیشرانش فضایی و آزمایشگاه ابوریحان بیرونی در پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی ایران در تهران گفت: یکی از راهبردهای اصلی پژوهشگاه فضایی ایران، توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور است.

صمیمی از تجهیز مرکز یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیشرانش فضایی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های فضایی ایران یاد کرد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین در خصوص تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه ابوریحان گفت: در راستای نقشه راه توسعه فناوری سامانه‌های پیشرانش فضایی، پژوهشگاه فضایی ایران، توسعه تراسترهای شیمیایی با سطح تراست محدود را در دستور کار خود قرار داده است.

صمیمی افزود: آزمایشگاه تراسترهای فضایی ابوریحان بیرونی در پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی ایران، به عنوان نخستین آزمایشگاه حوزه پیشرانش فضایی کشور شناخته می‌شود.

ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای منطقه‌ی غرب آسیا از سابقه طولانی در حوزه فضایی برخوردار بوده و از سال 1958 به عنوان کشوری پیشگام به عضویت کمیته سازمان ملل در امور استفاده صلح‌آمیز از فضا در آمده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود انواع محدودیت‌ها و با اتکا به توان بومی، جوانان خلاق و متخصص ایرانی، با صرف شعار «ما می‌توانیم» به چرخه کامل فناوری فضایی دست یافته است.

 

کلیدواژه