عقرب 06, 1399 14:53 Asia/Kabul
  • آغاز به کار سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از پنج شنبه در تهران
    آغاز به کار سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از پنج شنبه در تهران

سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع "همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا" از روز پنج شنبه در تهران به صورت مجازی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز سه شنبه با اعلام جزئیات سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت، این کنفرانس از روز پنج شنبه آغاز می شود و تا سه شنبه آینده (13 عقرب) ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام شهریاری افزود، در
سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، 167 سخنران خارجی از 47 کشور و 120 سخنران ایرانی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و صاحب‌نظران وحدت و تقریب مذاهب شرکت خواهند کرد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد، پیش‌بینی می شود جمع سخنرانان در سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به حدود 350 نفر برسد و این نخستین بار است که میهمانان کنفرانس با این وسعت، فرصت ابراز نظر را درباره مسائل اصلی جهان اسلام پیدا می‌کنند.
حجت الاسلام شهریاری، رونمایی از دو کتاب درباره فلسطین، افتتاح رادیو وحدت و ارائه یکهزار مقاله در پایگاه اطلاع رسانی وحدت را نیز از دیگر برنامه‌های این کنفرانس شش روزه اعلام کرد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به توهین مقامات فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت،
دشمنان، اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند و باید با آگاه سازی و گفتمان سازی، اسلام واقعی را به جهان معرفی کرد و اجازه نداد آنان با معرفی اسلام دروغین که خشونت را ترویج می‌کند، اسلام واقعی را تخریب کنند.

 

کلیدواژه