شیعه و سنی در پیکر اسلام مانند دو دست در یک بدن می باشند و وحدت آنان واجب است
(last modified 1399-08-11T10:31:05+00:00 )
عقرب 11, 1399 15:01 Asia/Kabul

شیعه و سنی در پیکر اسلام به مثابه دو دست در یک بدن می باشند و وحدت آنان از واجبات زمان است

عضو شورای علما و اخوت اسلامی در شمال افغانستان تاکید کرد: شیعه و سنی در پیکر اسلام به مثابه دو دست در یک بدن می باشند و وحدت آنان از واجبات زمان است.

مولوی عبدالروف توانا در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری با تبریک هفته وحدت گفت: وحدت از اساسی ترین اصول در میان امت اسلامی است، دشمنان تلاش دارند با اختلاف افکنی در میان امت اسلامی به اهداف شوم خود برسند، مسلمانان را پراکنده کنند.

وی افزود: نامگذاری هفته وحدت به منظور ایجاد وحدت حقیقی میان همه مذاهب اسلامی به ویژه پیروان دو مذهب بزرگ تشیع و تسنن در محور کلمه توحید و وحدت کلمه صورت گرفته و برکات خاص خود را در میان امت اسلامی داشته و دارد.

این عضو شورای علمای ولایت بلخ افغانستان یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) امت اسلامی را به وحدت فراخوانده و در قرآن کریم هم بر موضوع وحدت اسلامی تاکید شده است، حضرت امام خمینی (ره) بر این موضوع تاکید داشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید داشته و دارند.

مولوی توانا عنوان کرد: در شرایطی که رئیسان جمهوری برخی کشورهای غربی مانند رئیس جمهور فرانسه با کمال گستاخی به پیامبر گرامی اسلام (ص) اهانت می کنند، مسلمانان باید در جهت وحدت و یکپارچگی خود بیش از پیش بکوشند.

این عضو شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ در رابطه با سکوت برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی در برابر اهانت های غربی ها به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) هم گفت: این کشورها مستقل نیستند و ابزاری در دست قدرت های استعماری می باشند و نه تنها از امت اسلامی حمایت نمی کنند بلکه در جهت تضعیف آن تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: غربی ها برای رسمیت دادن به رژیم صهیونیستی و اینکه برخی کشورهای اسلامی این رژیم را به رسمیت بشناسند تلاش بسیار کردند، سران امارات متحده عربی، حکام سعودی و امثال آن ها که در مسیر اسلام حرکت نمی کنند و حتی برای برخی کشورهای اسلامی مشکل سازی می کنند، اشتباه بزرگی مرتکب می شوند که نتایج تلخ آن را هم خواهند دید.

 

کلیدواژه