تاکید بر احترام به ادیان و مذاهب در وبینار اسلام‌ستیزی در غرب
(last modified 1399-08-12T03:52:23+00:00 )
عقرب 12, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • تاکید بر احترام به ادیان و مذاهب در وبینار اسلام‌ستیزی در غرب
    تاکید بر احترام به ادیان و مذاهب در وبینار اسلام‌ستیزی در غرب

در وبینار اسلام ستیزی در غرب که از سوی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و با همکاری شورای راهبردی روابط خارجی ایران برگزار شده است، بر احترام به تمامی ادیان و مذاهب تاکید شد.

«محمدباقر خرمشاد» از اساتید دانشگاه روز یکشنبه در وبینار اسلام‌ستیزی در غرب با بیان اینکه اصرار غرب بر تحمیل ارزش‌های خود بر دیگران از جمله مسلمانان به‌گونه‌ای است که به هر قیمت و زر و زوری انجام می‌شود، گفت: لائیک‌های حاکم بر فرانسه به دنبال این هستند که شکاف بین مسلمانان و غرب را بیش از گذشته کرده تا به خشونت بیانجامد.

خرمشاد همچنین با بیان این‌که باید به تنوع ادیان، مذاهب، فرهنگ‌ها و زبان‌ها احترام گذاشته شود، در غیر این‌صورت آینده روشنی پیش رو نخواهد بود، اظهار کرد: سیاستمداران فرانسه برای حل مساله داخلی خود به اسلام‌ستیزی یا دمیدن بر ابعاد دیگر بنیادگرایی روی آورده‌اند. 

ارسلان افتخار عضو هیات‌مدیره مرکز دین و سیاست دانشگاه واشنگتن آمریکا نیز طی سخنانی در این وبینار با طرح این پرسش که "چگونه اسلام‌هراسی در حال رشد است؟"، گفت: شاهد بودیم که اتفاق بسیار ناگواری در نیوزیلند رخ داد و ۵۲ مسلمان کشته شدند، تصاویر به صورت زنده پخش شد و این رویداد نه‌تنها بدترین حمله تروریستی در خاک نیوزیلند بود بلکه یکی از وحشتناک‌ترین اقدامات اسلام‌هراسی در تاریخ معاصر هم بود.

وی به کشتار مسلمانان میانمار هم اشاره کرد و گفت: مساله روهینگیای میانمار از دیگر نمونه‌هایی است که طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که به دلیل مسائل نژادی، مسلمانان را قتل عام کردند.

نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" اخیرا باردیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) کرده است. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ضد رسول اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

کلیدواژه