عقرب 13, 1399 16:04 Asia/Kabul
  • تشریح اهداف سفر امروز وزیر امور خارجه ایران به سه کشور آمریکای لاتین
    تشریح اهداف سفر امروز وزیر امور خارجه ایران به سه کشور آمریکای لاتین

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تشریح اهداف سفر وزیر امور خارجه ایران به سه کشور آمریکای لاتین گفت: وزیر امور خارجه ایران ضمن شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب بولیوی، درخصوص گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با مقامات کوبا و ونزوئلا نیز رایزنی خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فارس، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سفر امروز (سه‌شنبه) «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به "بولیوی"، "کوبا" و "ونزوئلا" افزود: کوبا و ونزوئلا از جمله شرکای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین هستند که از دیرباز همکاری‌های گسترده سیاسی در بخش‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر داشته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد،‌ وزیر امور خارجه ایران در این سفر علاوه بر رایزنی با مقامات عالی این کشورها درخصوص موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، مواضع و دیدگاه‌های ایران را تشریح خواهد کرد. 

خطیب زاده تصریح کرد، همسویی مواضع ایران و روابط بسیار خوب با کشورهای این منطقه باعث شده که جمهوری اسلامی ایران از حمایت قاطع این کشورهای دوست در مجامع بین‌المللی و در برابر اقدامات غیرقانونی ایالات متحده آمریکا برخوردار شود.

کلیدواژه