عقرب 19, 1399 11:19 Asia/Kabul
  • ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت می‌کند
    ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت می‌کند

نماینده ویژه وزیر امورخارجه ایران در امور افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امورخارجه ایران در امور افغانستان روز دوشنبه در دیدار با «دبورا لاینز» Deborah Lines نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تهران، بر لزوم ایفای نقش پررنگ‌تر سازمان ملل و دبیر کل این سازمان در جهت کمک به پیشبرد گفت و گوهای درون افغان و مشورت‌های بین المللی درخصوص افغانستان تاکید کرد.

طاهریان فرد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می‌داند، گفت: ایران از روند صلح در افغانستان با مالکیت و محوریت افغان ها حمایت می کند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان اظهار کرد، سازمان ملل برای ایفای نقش موثر جهت پیشبرد روند صلح و همکاری با کشورهای منطقه به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان آماده است.

در این ملاقات طرفین همچنین از افزایش خشونت‌ها در افغانستان در سه ماه گذشته ابراز نگرانی کردند و خواهان کاهش خشونت و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان شدند.

جمهوری اسلامی ایران در 20 سال گذشته در بخش های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با افغانستان روابط رو به گسترش داشته و همواره با حمایت از دولت این کشور به حمایت از صلحی پرداخته است که تحت رهبری دولت و مردم افغانستان باشد.

کلیدواژه