روحانی: سیاست ایران، احترام به حقوق ملت‌ها و پایان یکجانبه گرایی است
(last modified 1399-08-21T08:51:49+00:00 )
عقرب 21, 1399 13:21 Asia/Kabul
  • روحانی: سیاست ایران، احترام به حقوق ملت‌ها و پایان یکجانبه گرایی است
    روحانی: سیاست ایران، احترام به حقوق ملت‌ها و پایان یکجانبه گرایی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، صلح و ثبات در منطقه، احترام به حقوق ملت ها، مداخله نکردن در امور داخلی کشورها، مبارزه با تروریسم، پایان یکجانبه گرایی، پایبندی به معاهدات و تعامل سازنده را سیاست های تغییرناپذیر تهران عنوان کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه دولت رو به پایان آمریکا در همه سیاستها با ایران فاصله گرفت، گفت: اساس سیاست ایران، تعامل سازنده و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تعامل گسترده با جهان است و آنهایی که تخاصم را شروع کردند، خودشان باید کنار بگذارند و هر موقع آنها از سیاستهای خصمانه خود ضد ایران دست بردارند، شرایط متفاوت خواهد بود.
روحانی با اشاره به تصمیم مردم آمریکا برای تغییر دولت در این کشور که با انتخابات اخیر صورت گرفت، تصریح کرد؛ دولتمردان کنونی آمریکا خیلی آشنا به سیاست بین الملل نبودند و تقریبا مجری دیکته‌های تندرو‌های داخلی و رژیم صهیونیستی بودند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران به مساله تحقیر آمریکا در سیاست خارجی نیز اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در سیاست خارجی تحقیر شدند زیرا هیچ وقت در تاریخ روابط بین الملل این چنین نبوده که طرحی به سازمان ملل ارایه کنند که فقط خودشان و یک جزیره کوچک به آن رای بدهند.
روحانی با بیان اینکه سیاست ایران در برابر آمریکا روشن است و تغییر نمی‌کند، تاکید کرد، دولت کنونی آمریکا که خواب سقوط نظام ایران را می‌دید، خود به صورت بسیار حقیرانه‌ای ساقط شد.

کلیدواژه