عقرب 26, 1399 10:12 Asia/Kabul
  • گذرگاه جدید ایران و پاکستان مسیر جدید برای رونق تجاری
    گذرگاه جدید ایران و پاکستان مسیر جدید برای رونق تجاری

گشایش گذرگاه جدید مرزی بین ایران و پاکستان (ریمدان-گبد) در آینده نزدیک مسیر جدید برای رونق تجاری دو کشور است.

خبرگزاری رسمی دولت پاکستان (APP) افتتاح مرز ریمدان-گبد را گامی جهت تعمیق همکاری‌های مشترک تجاری با ایران دانست و اعلام کرد، دو کشور برای رفع موانع در مسیر تجارت و تحکیم هرچه بیشتر روابط عزم راسخ دارند.

مسئولان فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و تجارت پاکستان، افزایش فرصت‌های شغلی برای مرزنشینان این کشور و ایران، تسهیل روند صادرات و واردات کالاهای اساسی به ویژه صیفی‌جات، دام، فرآورده‌های نفتی و ساختمانی را از ویژگی‌های گذرگاه ریمدان-گبد توصیف کردند.

جامعه بازرگانی پاکستان قدرت و پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه‌های زیرساخت و رونق اقتصادی را مورد تمجید قرار داده و نمونه آن را مرز ریمدان می‌دانند که ایران این گذرگاه جدید را به صورت پیشرفته مجهز کرده‌ است .

گشایش مرز ریمدان - گبد از مهم‌ترین دستاوردهای سفر اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به پاکستان مربوط می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران به مقامات پاکستانی اطلاع داد که جمهوری اسلامی ایران به زودی گذرگاه «ریمدان» در استان سیستان‌ و بلوچستان را افتتاح خواهد کرد و از طرف پاکستانی خواست تا این کشور نیز گذرگاه «گبد» را باز کند.

وزیر امور خارجه ایران سه ‌شنبه شب گذشته در صدر هیاتی سیاسی، نظامی و اقتصادی به اسلام‌آباد (پایتخت پاکستان) سفر کرد و با  «عمران خان» نخست وزیر، «قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی ارتش  و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور  دیدار ‌و گفت وگو کرد و پس از سفر دو روزه به تهران بازگشت .

ظریف چهارشنبه شب در توئیتر نوشت، در پاکستان گفت‌وگوهای مفصلی درباره امنیت و تجارت مرزی و همچنین مبادلات تهاتری دو کشور ایران و پاکستان داشته است.

کلیدواژه