نیروی زمینی ارتش ایران متناسب با تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی ایجاد می‌کند
(last modified 1399-09-05T09:45:39+00:00 )
قوس 05, 1399 14:15 Asia/Kabul
  • نیروی زمینی ارتش ایران متناسب با تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی ایجاد می‌کند
    نیروی زمینی ارتش ایران متناسب با تهدیدات، ظرفیت‌های دفاعی ایجاد می‌کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران با تاکید بر آمادگی این نیرو در مقابل تهدیدات منطقه‌ای گفت: نیروی زمینی ارتش همواره تحولات منطقه را رصد کرده و متناسب با منازعات و تهدیدات پیش‌رو، ظرفیت‌های دفاعی لازم را ایجاد می‌کند.

به گزارش رادیودری، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش نیروی زمینی در رزمایش «ذوالفقار 99» اظهار کرد: در این رزمایش نیروی زمینی سناریو تک به ساحل دشمن را داشت و توانست در این رابطه به موفقیت‌ها و اهداف مورد نظر دست یابد.

رزمایش مشترک «ذوالفقار 99» اخیراً با حضور یگان‌هایی از نیروی دریایی، هوایی، پدافند و نیروی زمینی ارتش ایران در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون کیلومترمربع در محدوده آب‌های شرق تنگه هرمز، سواحل مکران، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه شمالی به مدت سه روز برگزار شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران افزود: برای نخستین بار نفربرهای آبی - خاکی نیروی زمینی در این رزمایش مجهز به تسلیحات شدند که قدرت مانور و پاسخگویی در عرصه رزم زمینی را داشتند.

سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه رزمایش «ذوالفقار 99» در بخش‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی موفق به کسب توفیقات ارزنده‌ای شد و بازتاب خوبی در عرصه بین‌المللی داشت، یادآور شد: در بخشی از این رزمایش، نفربرهای تجهیز شده نیروی زمینی ارتش ایران در اجرای عملیات آبی خاکی با پیمایش مسافتی در آب به مواضع دشمن فرضی رسیده و سواحل را با قدرت آفندیِ ایجاد شده به تصرف درآوردند.

کلیدواژه