قوس 19, 1399 09:20 Asia/Kabul
  • کارشکنی آمریکایی‌ها در روند تفحص شهدای ایرانی در خاک عراق
    کارشکنی آمریکایی‌ها در روند تفحص شهدای ایرانی در خاک عراق

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: آمریکایی‌ها با سرقت اسناد دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، در کار تفحص پیکر شهدا کارشکنی می‌کنند.

به گزارش رادیودری به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ «محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه اعلام کرد: در ادامه عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا و به منظور گسترس عملیات جستجوی پیکر‌های مطهر این عزیزان در جلسه‌ای در مرکز فرماندهی عملیات بصره با حضور سرلشکر «حازم قاسم مجید» نماینده وزارت دفاع عراق در امور مفقودان، نحوه تفحص و دستیابی به اطلاعات شهدا بررسی شد.

سرتیپ باقرزاده افزود: در این نشست درخصوص گسترش عملیات تفحص پیکر شهدا، مذاکره و تصمیم‌هایی برای ادامه کار تفحص گرفته شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح ایران یادآور شد: دسترسی به اطلاعات انسانی جنگ تحمیلی، بعد از اِشغال عراق توسط آمریکایی‌ها و ربودن تمامی اسناد وزارت دفاع عراق، عملیات تفحص در بخش‌هایی دچار اختلال شده است.

سرتیپ باقرزاده با هشدار به اشغالگران آمریکایی گفت: باوجود پیگیری‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین دولت عراق، آمریکایی‌ها با بهانه جویی‌های مختلف از بازگرداندن این اسناد سر باز زده اند و اخیراً هم به دروغ مدعی شده اند که این اطلاعات را به عراق برگردانده اند که این مسئله هم رد شده است.

ارتش متجاوز رژیم صدام، دیکتاتور معدوم عراق، سپتامبر 1980 با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران با کمک همه‌جانبه استکبار جهانی، جنگی تمام‌عیار را به ایران اسلامی تحمیل کرد که این جنگ هشت سال طول کشید.

کلیدواژه