جدی 17, 1399 19:09 Asia/Kabul
  • ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا منجر به حادثه هواپیمای اوکراینی شد
    ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا منجر به حادثه هواپیمای اوکراینی شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر بهره‌گیری از گزارش‌های کمیته‌های تخصصی بررسی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و رفع کاستی ها و معایب برای جلوگیری از حوادث و وقایع مشابه اعلام کرد: ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا این اتفاق تلخ را رقم زد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز شهادت جمعی از مردم ایران در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: بار سنگین فراق فرزندان عزیز ایران بسیار سخت و اندوهبار است و این اتفاق تلخ که در پی ماجراجویی‌های ضد انسانی و اقدامات تروریستی امریکا در منطقه به وقوع پیوست؛ بار دیگر اوج خباثت و کینه‌توزی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران را به اثبات رساند و قلب‌های مردم ایران را جریحه دار و اندوهگین کرد.

در ادامه این بیانیه‌ آمده است: پاسداران انقلاب اسلامی، طی چهار دهه اخیر همواره در میدان‌های مبارزه با ظالمان و مستکبران در دفاع  از امنیت و منافع ملی و صیانت از آرامش و سلامت مردم حضور شجاعانه و فداکارانه داشته و جان خود را سپر بلای ملت ایران کرده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، در پی اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه به وقوع پیوست، افزود، انتقام سخت از آنان در دستور کار پاسداران انقلاب و مجاهدان مومن امت اسلامی خواهد بود.

18جدی1398 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

کلیدواژه