جدی 18, 1399 09:14 Asia/Kabul
  • ظریف:‌ با قلبی آکنده از درد، یاد قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی را گرامی می‌داریم
    ظریف:‌ با قلبی آکنده از درد، یاد قربانیان پرواز هواپیمای اوکراینی را گرامی می‌داریم

وزیر امور خارجه ایران در آستانه سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در توئیتی با بیان اینکه با قلبی آکنده از درد، یاد قربانیان تراژدی پرواز ۷۵۲ را گرامی می‌داریم، نوشت: هیچ چیز نمی‌تواند فقدان عزیزان را جبران کند.

به گزارش رادیودری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در آستانه سالگرد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند فقدان عزیزان را جبران کند، افزود: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، جبران خسارت مطابق با قواعد شناخته شده بین‌المللی است و اینکه مسببان این حادثه را پاسخگو کنیم.

ظریف در پایان عنوان کرد: عدالت محقق خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این نیز در صفحه اینستاگرامش پستی در این خصوص منتشر کرد و نوشت: یک سال از سحرگاه هشتم ژانویه 2020 (18جدی1398) و فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت فرزندان نخبه این مرز و بوم و قربانی شدن انسان‌های بیگناه می‌گذرد. فاجعه‌ای که تمامی ایران را داغدار کرده است.

هشتم ژانویه 2020 (18جدی1398)یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، انگلیس و سوئد بودند.

کلیدواژه