جدی 22, 1399 09:57 Asia/Kabul
  • موفقیت نخستین مرحله انسانی واکسن کرونای ایران و کوبا
    موفقیت نخستین مرحله انسانی واکسن کرونای ایران و کوبا

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از موفقیت نخستین مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا خبر داد.

به گزارش رادیودری، «علیرضا وهاب زاده» مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز یکشنبه در فضای مجازی نوشت: واکسن کرونای مشترک انیستیتو پاستور ایران و کوبا مرحله نخست کارآزمایی بالینی را با موفقیت پشت سرگذاشت و مرحله دوم هم در کوبا در حال انجام است و به زودی وارد مرحله نهایی می شود.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تاکید کرد: با تلاش انیستیتو پاستور، واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا در ادامه همکاری‌های قبلی، در داخل ایران تولید می شود.
یکی از موسسات قدیمی و شناخته شده کوبا در حوزه واکسن‌سازی با مشارکت انستیتو پاستور ایران، تولید مشترک واکسن کرونا را در دستور کار خود قرار داده است.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی فوریه ۲۰۲۰  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ براساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از نود میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند.

کلیدواژه