جدی 25, 1399 11:04 Asia/Kabul
  • صادرات 950 هزار تن کالای ایرانی به افغانستان و پاکستان
    صادرات 950 هزار تن کالای ایرانی به افغانستان و پاکستان

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ایران گفت: میزان صادرات از بازارچه‌های مرزی این استان به افغانستان و پاکستان در 10 ماه گذشته افزون ‌بر ۹۵۰ هزار تن کالا بوده است.

به گزارش رادیودری، «مبین علی میر»مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ایران با اشاره به اینکه در  نیمه اول سالجاری شمسی ۱۰ درصد تجارت ایران از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان انجام شده افزود: بازارچه‌های مرزی این استان در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی پیشتاز بوده و از هشت بازارچه منطقه، هفت مورد فعال است.

میر با بیان اینکه در این بازه‌های زمانی بیش‌از ۶۵۰ هزار تن کالا از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ایران صادر شده است، گفت: بیشترین صادرات از طریق بازارچه‌های میرجاوه و کهک انجام شده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزود: بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ایران از گمشاد در حوزه افغانستان تا ریمدان در حوزه پاکستان فعال بوده و اغلب صادرات به پاکستان از طریق این مرزها انجام می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان ایران بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان‌های مرزی ایران را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرزهای مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند. 

کلیدواژه