بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه های شرق آسیا
(last modified 1399-11-20T03:52:16+00:00 )
دلو 20, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه های شرق آسیا
    بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه های شرق آسیا

رسانه های شرق آسیا به ویژه کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی ضمن بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد رفع تحریم ها و خروج مفتضحانه ترامپ، این گزارش را در صدر اخبار خود قرار دادند.

به گزارش رادیودری، شینهوا خبرگزاری رسمی چین روز یکشنبه در مطلبی نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روزیکشننبه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش تاکید کرده اند، «اگر غرب می خواهد ایران به توافق هسته ای ۲۰۱۵ برگردد ابتدا ایالات متحده باید همه تحریم ها را لغو کند».

شینهوا ادامه داد که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند اگر آنها می خواهند ایران به برجام برگردد ایالات متحده باید تحریم ها را به طور کامل نه با کلمات و روی کاغذ،  لغو کند، ایران سپس بررسی خواهد کرد که آیا تحریم ها به طور موثر برداشته شده اند یا خیر و پس از آنکه به نتیجه رسید که تحریم ها لغو شده اند به تعهدات خود تحت برجام باز خواهد گشت.

«سی جی تی ان» تلویزیون انگلیسی زبان چین هم در گزارشی نوشت: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده اند، تهران تنها در صورت لغو تحریم های ایالات متحده، به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت».

«کوریا هرالد» از رسانه های انگلیسی زبان کره جنوبی هم ضمن بازتاب بیانات مقام معظم رهبری نوشت: بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد رفع تحریم ها، نخستین موضع گیری ایشان بعد از روی کار «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا بود.

براساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از ایالات متحده خواسته است که اگر می خواهد ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای با قدرت های جهانی عمل کند، همه تحریم ها را باید لغو کند.

این روزنامه کره ای تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرده اند که «این سیاست قطعی و برگشت ناپذیر جمهوری اسلامی است و همه مقام های ایران در این مورد اتفاق نظر دارند و هیچ کس از آن عدول نخواهد کرد.».

«یومیوری» از رسانه های نوشتاری ژاپن هم ضمن بازتاب بیانات مقام رهبری در مورد رفع تحریم ها نوشت که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بازگشت تهران به برجام را به لغو کامل تحریم ها از سوی آمریکا منوط کرده است.

کلیدواژه