حوت 11, 1399 08:36 Asia/Kabul
  • نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در تاسیسات فردو ایران
    نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در تاسیسات فردو ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در "تاسیسات فردو" خبر داد.

به گزارش رادیودری، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه  گفت: روند نصب سانتریفیوژهای نسل جدید  در تاسیسات "فردو  نطنز" در موعد مقرر شده در قانون،  تکمیل  خواهد شد.

«ابوالفضل عمویی»،  در تشریح نشست  کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود:  جلسه فوق العاده این  کمیسیون با موضوع پیگیری " اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها " با حضور  علی اکبر صالحی رئیس و   بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی با همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه ایران و سایر نهادهای ذیربط برای تدبیر مواجهه قاطع با زیادی خواهی‌های غربی‌ها در روزهای پیش رو تشکیل شود.

ایران به دنبال خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام (8 می 2018) تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند اما اروپایی ها هیچ موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکردند.

مجلس شورای اسلامی ایران،  نیز با تصویب قانون لغو تحریم‌ها دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی  را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد. 

کلیدواژه