حوت 11, 1399 13:16 Asia/Kabul
  • تکاپوی پاکستان برای میزبانی از قطار تهران-استانبول-اسلام‌آباد
    تکاپوی پاکستان برای میزبانی از قطار تهران-استانبول-اسلام‌آباد

برنامه حرکت قطار کانتینربر اکو موسوم به (آی تی آی) از مبداء استانبول و عبور از تهران به مقصد اسلام‌آباد نهایی شده و مقامات پاکستانی خود را برای میزبانی از آن آماده می‌کنند.

به گزارش رادیودری، دهمین نشست بلندپایه کارگروه طرح ارتباط ریلی اسلام‌آباد-تهران-استانبول با نام 'قطار اکو' اوایل ماه جدی امسال به صورت مجازی با حضور مسوولان مربوطه در سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و با محوریت تسریع در احیای مجدد این طرح منطقه‌ای ریلی، برگزار شد.

«زاهد حفیظ چودری» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ضمن تایید برگزاری دور تازه مذاکرات مسوولان قطار باری اکو از احیای مجدد آن در سال جدید میلادی خبر داده است. هرچند چودری به رسانه‌های پاکستانی گفته بود که ژانویه ۲۰۲۱ سوت حرکت مجدد قطار کانتینربر اکو در مسیر اسلام‌آباد-تهران-استانبول به صدا درمی‌آید، اما شنیده‌ها حکایت از فعالیت مجدد این تا سه روز دیگر (۱۴ حوت-۴ مارس) است.

رسانه‌های معتبر پاکستان امروز دوشنبه نوشتند، این تحول پس از وقفه ۹ ساله دوباره ازسرگرفته می‌شود.

منابع خبری با اشاره به توافق اخیر ایران، پاکستان و ترکیه به عنوان اعضای بنیانگذار سازمان همکاری اقتصادی (ECO) برای ازسرگیری حرکت قطار کانتینربر اکو، آن را دستاوردی مهم در ارتباطات منطقه‌ای میان سه کشور، تسهیل رفت و آمد تجاری و مردمی و مزایای اقتصادی درازمدت این پروژه ریلی دانسته اند.

کلیدواژه