حوت 13, 1399 18:45 Asia/Kabul
  • رحمانی فضلی: روابط ایران و عراق بر مبنای اعتقادات، اشتراکات فرهنگی، دینی و مذهبی است
    رحمانی فضلی: روابط ایران و عراق بر مبنای اعتقادات، اشتراکات فرهنگی، دینی و مذهبی است

وزیر کشور ایران روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را بر مبنای اعتقادات، اشتراکات فرهنگی، دینی و مذهبی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، « عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران در دیدار «عبدالحلیم فاهم الفرهود» مشاور عالی وزیر کشور عراق  در تهران با اشاره به تلاش های دو کشور در مبارزه با تروریسم افزود: دولت عراق، هر زمان درخواست پشتیبانی و مستشاری داشت، ایران همه توان را در اختیار کمک به ملت و دولت عراق قرار داد.

وزیر کشور ایران همچنین با یادآوری شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در فرودگاه بغداد تاکید کرد: خون به ناحق ریخته سرداران مقاومت گواه بسیار بزرگی بود بر حقانیت مبارزه ملت عراق و کمک ایران در مبارزه با تروریسم و باطل بودن رژیم آمریکا و کسانی که از تروریست حمایت می‌کردند.

«عبدالحلیم فاهم الفرهود» مشاور عالی وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با قدردانی از کمک های ایران در راستای مبارزه با تروریسم و داعش گفت: امنیت عراق امنیت ایران است و روابط مشترک و منافع مشترک بین دو کشور موجب هم افزایی در این حوزه شده است.

همکاری‌های پلیس دو کشور، مقابله با تروریسم، امنیت، ترددهای مرزی، قاچاق مواد مخدر و اتباع ، مقابله با کرونا و تولید واکسن از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار وزیر کشور ایران و مشاور عالی وزیر کشور عراق بود.

کلیدواژه