حوت 19, 1399 09:00 Asia/Kabul
  • اسلحه \
    اسلحه \"مصاف\" جایگزینی برای سلاح‌های فعلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، اسلحه تمام ایرانی " مصاف " جایگرین سلاح‌های فعلی نیروهای مسلح خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ " امیر حاتمی " وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اسلحه بومی " مصاف "  توانایی این را دارد تا به مرور جایگزین سلاح‌های انفرادی موجود در نیرو‌های مسلح کشور شود.

امیر سرتیپ امیر حاتمی افزود :  پیش از این در هر کدام از نیرو‌ها اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نوع از سلاح را استفاده می‌کردیم اما  پس از اعلام نیاز نیروی زمینی ارتش، سلاح کاملا بومی مصاف طراحی و ساخته شده است.

به گفته امیر سرتیپ  حاتمی :  سلاح ایرانی مصاف قابلیت رقابت با سلاح‌های روز دنیا را داراست.

همزمان با سیزدهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛  روز یکشنبه امیر سرتیپ  حاتمی از سلاح تهاجمی پیشرفته تمام ایرانی «مصاف» و چند سلاح ورزشی رونمایی کرد.

سلاح مصاف،  سلاحی است سبک که با  هوا خنک می شود.

قنداق تلسکوپی به کار رفته در این سلاح، قابلیت تنظیم در شش وضعیت را دارد. 

پیکربندی این سلاح به گونه ای است که در کوتاه ترین زمان،  و بدون نیاز به ابزار خاص قابل تبدیل به نسخه تک تیرانداز یا  " کارابین "  است.

تمامی مراحل طراحی، ساخت و تولید این سلاح،  به دست متخصصان داخلی در سازمان صنایع دفاع انجام شده است و تحویل نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

کلیدواژه