حوت 20, 1399 16:24 Asia/Kabul
  • واشنگتن: درباره کانال‌های ارتباطی‌ با ایران حرف نمی‌زنیم
    واشنگتن: درباره کانال‌های ارتباطی‌ با ایران حرف نمی‌زنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی نشست خبری در واشنگتن اعلام کرد که دولت جو بایدن در نظر ندارد درباره جزئیات کانال‌های ارتباطی خود با ایران صحبت کند.

به گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، «ند پرایس» در نشست خبری روز سه شنبه، مدعی شد: واشنگتن در نظر دارد خطوط ارتباطی با تهران را حفظ کند، زیرا داشتن این خطوط ارتباطی برای دریافت اطلاعات پیرامون آمریکایی‌های مفقود یا بازداشت شده  در ایران، کمک می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود:  ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶/ 30 جدی 1394 بود که چندین آمریکایی زندانی در ایران، آزاد شده و به آغوش خانواده‌هایشان برگشتند و این اقدام در نتیجه تعامل هماهنگ با حکومت ایران انجام شد.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند، «رابرت لوینسون» کارمند سابق «اف‌بی‌آی» که در سال ۲۰۰۷ برای انجام یک مأموریت جاسوسی به سفارش سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) راهی ایران شده بود در جزیره کیش مفقود شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اواخر سال 2020  دو شهروند ایران را به نقش‌آفرینی در «ربودن و بازداشت» لوینسون متهم کرد و آنها را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

ایران ضمن ابراز بی اطلاعی درباره سرنوشت لوینسون، همواره برای تبادل زندانیان با طرف آمریکایی اعلام امادگی کرده است، در حالیکه مقامات کاخ سفید فقط خواستار آزادی زندانیان امریکایی در ایران هستند وبا هرگونه مذاکره  برای آزادی زندانیان ایرانی مخالفت کرده اند.

 

 

 

کلیدواژه