حوت 20, 1399 18:26 Asia/Kabul
  • تبریک عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)
    تبریک عید مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص)

فردا (پنجشنبه) 21 حوت 1399، 27 رجب سال 1442 هجری قمری برابر با 11 مارس 2021، مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌و آله و سلم است.

عید مبعث، روزی است که حضرت محمد (ص) در سن 40 سالگی، در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند.

ایشان به عنوان آخرین سفیر از پیامبران بزرگ الهی در 27 ماه رجب از سال چهلم عام الفیل به پیامبری برگزیده شدند تا جامعه جاهلی که غرق در جهالت و بی‌اخلاقی بود را به سمت اخلاق مداری، کرامت انسانی و عزت نفس دعوت کنند.

بعثت پیامبر اکرم (ص) را باید سرآغاز تشکیل بزرگترین تمدن اسلامی و اخلاقی جهان دانست که انسان ها را از آلودگی های فکری و عقیدتی در طول تاریخ نجات داد.

پیامبر بزرگ اسلام با معجزه قرآن کریم به عنوان بهترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی مبعوث شده است، مبعثی که انفجار نور و ظهور ارزش‏های انسانی در صحنه حیات بشری بود.

ایشان با نزول کتاب آسمانی قرآن، مفاهیم جدیدی از قبیل تکریم زنان و دختران، مبارزه با ظلم و بت پرستی، کمک به همنوع، توحید و یگانه پرستی و اخلاق نیک را در جامعه انسانی پایه ریزی کردند و راه رسیدن انسان‌ها به سعادت دنیوی و اُخروی را تبیین کردند.

رادیو دری، صدای جمهوری اسلامی ایران ، مرکز خراسان رضوی، فرارسیدن بزرگترین عید مسلمانان جهان، سالروز بعثت حضرت محمد مصطفی (ص) را به همه مسلمانان جهان تبریک می گوید.

کلیدواژه