ابراز نگرانی ایران و پاکستان از حضور داعش در افغانستان
(last modified Mon, 15 Mar 2021 03:46:56 GMT )
حوت 25, 1399 08:16 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی ایران و پاکستان از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان
    ابراز نگرانی ایران و پاکستان از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رادیودری،  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه  ایران و  صادق خان نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان روز یکشنبه  در تهران دیدار کردند و در  این دیدار از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه ابراز نگرانی کردند.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران و نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان پیرامون تحولات و به ویژه روند صلح در این کشور تبادل نظر کردند.

عراقچی  با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از فرصت‌های صلح گفت: صلح توام با رعایت حقوق اساسی مردم افغانستان و حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران، همچنین از موضع نماینده ویژه پاکستان درخصوص همکاری نزدیک در موضوعات مربوط به افغانستان استقبال کرده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را بدین منظور اعلام کرد.

در این دیدار صادق خان،  ضمن اشاره به تاثیرپذیری دو کشور ایران و پاکستان از تحولات افغانستان خواهان همکاری گسترده تر دو کشور در زمینه برقراری صلح پایدار در افغانستان شد.

عراقچی و صادق خان، همچنین توافق کردند تا درخصوص تحولات صلح افغانستان به مشورت‌ های خود ادامه دهند.

کلیدواژه