حوت 27, 1399 19:33 Asia/Kabul
  • گزارش نهایی سازمان هواپیمایی ایران از سانحه هواپیمای اوکراینی
    گزارش نهایی سازمان هواپیمایی ایران از سانحه هواپیمای اوکراینی

سازمان هواپیمایی ایران، گزارش نهایی خود درمورد سانحه هواپیمای اوکراینی را منتشر کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سازمان هواپیمایی ایران، امروز چهارشنبه  گزارش نهایی خود درمورد  سانحه هواپیمای اوکراینی را منتشر کرد که در آن به دلیل سانحه  و جلوگیری از  وقوع سوانح مشابه اشاره شده است. 

طبق این گزارش، با حضور نمایندگان اعزامی از کشور اوکراین  سانحه بررسی شد.

در این گزارش آمده است،  به دلیل تحریم‌های آمریکا خرید تجهیزات لازم برای بازخوانی دستگاه‌ها در ایران  فراهم نشد بنابراین تفاهمات اولیه انجام شد تا بازخوانی در کشور فرانسه انجام شود.

بر اساس این گزارش،  ۴ کانال صوتی ضبط شده در صدای کابین شامل کانال مربوط به خلبان، کمک خلبان، سامانه سخن گفتن با مسافران و میکروفون محیطی کابین خلبان بازیابی شده است و کیفیت صدای هر ۴ کانال صوتی خوب و قابل درک بود.

در این گزارش،  جزییات مکالمات پیاده شده در یک جدول آمده است.

گروه بررسی سانحه اطلاعات مرتبط با فعالیت موشکی از ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، دریافت کرد  و اطلاعات اعلام شده با مشاهدات، صدا‌های ضبط شده، تصاویر و همچنین با مصاحبه با برخی افراد ارزیابی شد.

هشتم ژانویه 2020 / 18 جدی 1398 یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین حوالی تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

بیشتر مسافران این هواپیما، اتباع ایران و 32 نفر از سرنشینان این پرواز نیز با گذرنامه‌هایی از 5 کشور کانادا، افغانستان، اوکراین، بریتانیا  و سوئد بودند.

کلیدواژه