کمالوندی: اگر آمریکایی‌ها در بازگشت به برجام تاخیر کنند،بازنده هستند
(last modified Fri, 19 Mar 2021 08:08:39 GMT )
حوت 29, 1399 12:38 Asia/Kabul
  • کمالوندی: اگر آمریکایی‌ها در بازگشت به برجام تاخیر کنند،بازنده هستند
    کمالوندی: اگر آمریکایی‌ها در بازگشت به برجام تاخیر کنند،بازنده هستند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر آمریکایی‌ها در بازگشت به برجام تاخیر کنند، خودشان بیشتر بازنده هستند.

به گزارش رادیو دری؛«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره دلیل تاخیر و تعلل آمریکا در بازگشت به برجام تصریح کرد: این مساله به خوی استکباری نظام آمریکا برمی گردد؛ دیدگاه دو جناحی که در آمریکا حاکم هستند این است که می‌خواهند دنیا را در اختیار کامل داشته باشند و فقط در تاکتیک‌ها متفاوت هستند.

کمالوندی افزود: تلقی هیات حاکمه فعلی آمریکا این است که می‌تواند باز هم به ایران فشار آورد، اما اگر عاقل باشند باید محاسبه کنند و ببینند  همه فشارها از سوی ترامپ بی اثر بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص روند همکاری ایران با آزانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس اگر چه باید یک نهاد فنی باشد اما تحت تأثیر فشار سیاسی کشورها است.

کمالوندی با اشاره به اینکه بدون آمریکا و حتی چینی‌ها هم می‌توانیم طرح بازطراحی راکتور اراک را ادامه دهیم،تصریح کرد: اوایل (سال ۱۴۰۰ شمسی) آزمایش سرد راکتور (بازطراحی شده) را خواهیم داشت که مقدمه‌ای برای راه‌اندازی کامل راکتور آن در یک سال بعد از آن است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در حوزه رادیودارو با وجود تحریم‌ها بدون اینکه مشکلی پیش آید توانستیم نیازهای کشور را تامین کنیم و علاوه بر آن صادر کننده رادیودارو در این شرایط هم هستیم. 

کلیدواژه