حمل 11, 1400 14:38 Asia/Kabul
  • 12 فروردین نماد واقعی مردم سالاری دینی
    12 فروردین نماد واقعی مردم سالاری دینی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایران، یوم الله 12 فروردین را نقطۀ عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و نماد واقعی مردم سالاری دینی دانست.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایران روز چهارشنبه در بیانیه ای به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران یوم الله 12 فروردین/حمل را طلیعۀ استقرار نظام جمهوری اسلامی و سرآغاز حاکمیت مردمسالاری دینی به معنای واقعی کلمه، نظامی متکی برمردم با هندسۀ عمومی جامعۀ اسلامی دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعتقاد وثیق و نگاه دقیق معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به نقش اصیل و جایگاه رفیع و تعیین کنندۀ مردم به زیباترین شکل و بی نظیرترین مراجعه به آرای عمومی درکمتر از 50 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور وصف ناپذیر و تحسین برانگیز ملت انقلابی ایران در رفراندوم نظام و رأی بیش از 98 درصدی ملت به جمهوری اسلامی، ارادۀ ملی در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تکمیل و تثبیت پیروزی غرورآفرین انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن/دلو 1357 و اقتدار و عزت برای ایران و اسلام در پرتو شعار همیشه جاوید «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی»، تحقق یافت.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایران آمده است: با عینیت یافتن مردم سالاری واقعی در 12 فروردین/حمل و تأسیس نظام عدالت محور جمهوری اسلامی حرف نوی ملت ایران، یعنی مردمسالاری و عدالت طلبی و پیگیری سعادت، رفاه و پیشرفت مادی و معنوی به ظهور نظامی تبدیل شد که با مختصات تکیه بر قوت، قدر ت، ارده، ایمان و ابتکارات مردم با چهارچوب ارزش های الهی و اسلامی که متضمن سعادت و پیشرفت ملت و استقرار عدالت است، ایران عزیز را به کشوری قدرتمند و ملت غیور و فهیم ایران را به ملتی عزتمند و واجد نقش الگویی در جهان بدل ساخت.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ، در فروردین/حمل سال 1358 هجری شمسی (1979 میلادی) همه‌پرسی جمهوری اسلامی در سراسر ایران برگزار شد.

براساس نتایج این همه‌پرسی که در دوازدهم فروردین/حمل 1358 هجری شمسی (اول آوریل 1979) اعلام شد، بیش از 98 درصد واجدینِ شرکت در همه‌پرسی، با برقراری جمهوری اسلامی موافقت کردند.

به همین مناسبت، روز دوازدهم فروردین در تقویم ایران روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

کلیدواژه