دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: بهترین راهبرد در مناسبات کشورها تلاش برای درک متقابل است
(last modified 1400-01-17T08:33:36+00:00 )
حمل 17, 1400 13:03 Asia/Kabul
  • دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: بهترین راهبرد در مناسبات کشورها تلاش برای درک متقابل است
    دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: بهترین راهبرد در مناسبات کشورها تلاش برای درک متقابل است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: بهترین راهبرد در مناسبات میان کشورها تلاش برای درک متقابل از طریق گفت‌وگو و مراودات نزدیک است که این شیوه می‌تواند به تقویت و تحکیم روابط کمک کند.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام حمید شهریاری با اشاره به اهداف سفر خود به کشور عراق گفت: تعمیق روابط دینی، فرهنگی و سیاسی از طریق گفت و گو و مراودات نزدیک بهترین راهبرد برای دستیابی به وحدت است که این شیوه می تواند به تقویت و تحکیم روابط کمک کرده و ما را به تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی نزدیک کند.

وی افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با توجه به مأموریت ذاتی خود یکی از تأثیرگذارترین نهادهایی است که می تواند گام مؤثری در جهت آرامش و صلح عادلانه در جهان اسلام و گفت وگوی سازنده میان بزرگان دینی و علمایی بردارد.

شهریاری با بیان اینکه از ظرفیت این نهاد تأثیرگذار می توان در جهت ایجاد یا تقویت ارتباطات علمایی و دینی برای دستیابی به امت واحده  در کشورهای مسلمان بهره جست، تصریح کرد: دیدارهای رو در رو و بیان نقطه نظرها عاملی مهم برای اعتبار زدایی فعالیت های تبلیغاتی دشمنان وحدت اسلامی است که با انتشار روحیه ستیز و تکفیر و توهین در رسانه های همسو با استکبار تلاش می کنند.

کلیدواژه