عقرب 01, 1402 16:46 Asia/Kabul
  • دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان: رادیو دری زبان گویای مردم افغانستان بوده و همواره در سنگر جهاد فرهنگی قرار داشته است

دبیر شورای اخوت اسلامی افغانستان رادیو دری صدای جمهوری اسلامی ایران را از رسانه های منحصر به فرد جهان اسلام و زبان گویای مردم افغانستان دانست که همواره در سنگر جهاد فرهنگی قرار داشته است.

مولوی عبدالرئوف توانا در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: رادیو دری در همه ابعاد با الگوپذیری از قرآن کریم که رسانه الهی است و پیروی از سنت نبوی مطابق خط ولایت عمل کرده و محبوب جهان اسلام و مردم افغانستان است.

وی افزود: در شرایط خطیر کنونی رسانه های ارزشی مانند رادیو دری وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا در جنگ رسانه ای در برابر تروریسم رسانه ای دشمنان اسلام قرار بگیرند.

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در پیچ خطرناک تاریخی قرار داریم، عنوان کرد: رسانه های دشمن با بی حیایی تمام تلاش می کنند واقعیت ها را وارونه جلوه داده و اوضاع را به نفع خود مدیریت کنند، در چنین شرایطی رسانه های ارزشی ماموریت بزرگی دارند، از یکسو باید به تهاجم سنگین دشمن پاسخ بگویند و از سوی دیگر در جهت تبیین ارزش های دینی و فرهنگی تلاش کنند.

این عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شیعه و سنی دو روی یک سکه و دو بازوی پر توان امت اسلامی هستند که باید در حمایت از یکدیگر بکوشند، وحدت و همدلی خود را مستحکم کنند و در برابر طاغوت ها قرا ر بگیرند که رسانه ها هم در این زمینه نقش بسزایی دارند.

وی اضافه کرد: در افغانستان مردم اعم از شیعه و سنی از گذشته ها برادر وار در کنار هم زندگی کرده اند اما استخبارات خارجی همواره در تلاش برای خدشه دار کردن این دوستی و برادری بوده اند که رسانه های ارزشی باید این تلاش ها را خنثی کنند.

 

کلیدواژه