حمل 17, 1400 18:34 Asia/Kabul
  • احتمال توافق تهران و سئول درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران
    احتمال توافق تهران و سئول درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران

یک نشریه کره ای سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران را نشان دهنده توافق اولیه دو دولت بر سر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران دانست.

به گزارش رادیو دری، روزنامه کره ای «کوریا هرالد» روز سه شنبه به نقل از دفتر «چونگ سیه-کیون» نخست‌وزیر کره جنوبی و منابع دیپلماتیک گزارش داد ، چونگ در چند روز آینده برای گفت‌وگو درباره آزادسازی نفتکش توقیف شده کره جنوبی در ایران، به تهران سفر خواهد کرد.

پیش‌تر، رسانه‌های کره جنوبی درباره این سفر خبر داده و وزارت خارجه ایران هم این سفر را بدون اعلام زمان آن تایید کرده بود.

طبق این گزارش، در حالی که دو کشور همچنان درباره زمان این سفر در حال رایزنی هستند، دفتر نخست‌وزیری کره جنوبی اعلام کرد به دنبال ترتیب دادن یک جلسه بین چونگ و «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران است.

به ادعای این رسانه کره ای، سفر برنامه‌ریزی شده نخست‌وزیر کره جنوبی به ایران شاید نشان‌دهنده دستیابی دو کشور به توافقی غیرقطعی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سئول باشد.

 «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم دیروز(دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: انتظار داریم نخست‌وزیر کره جنوبی، راه‌حل‌ها برای آزادسازی منابع مسدود شده ایران را با خودش بیاورد.

 

کلیدواژه