غنی سازی 60 درصد اورانیوم توانمندی هسته ای را به دشمنان ثابت کرد
(last modified 1400-02-01T04:11:44+00:00 )
ثور 01, 1400 08:41 Asia/Kabul
  • غنی سازی 60 درصد اورانیوم توانمندی هسته ای را به دشمنان ثابت کرد
    غنی سازی 60 درصد اورانیوم توانمندی هسته ای را به دشمنان ثابت کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم ضمن تامین نیازهای داخلی،توانمندی های هسته ای ایران را به دشمنان نشان دادیم.

به گزارش رادیودری، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی روز سه شنبه در جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با موضوع بررسی حادثه خرابکاری در سایت هسته ای نطنز  گفت: کابل هایی که در این حادثه دچار اختلال شده بود، به سرعت تعویض شده و در حال حاضر برق اصلی مرکز غنی سازی نطنز وصل شده است. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: به دلیل تدابیر صورت گرفته، غنی سازی در نطنز، هیچ وقت حتی در زمان قطع کابل اصلی برق، متوقف نشده و هم اکنون هم چندین زنجیره سانتریفیوژ در محلی که برق آن دچار آسیب شده بود، مجددا فعال شده است.

صالحی با اشاره به اینکه هدف دشمن که توقف غنی سازی در ایران بود محقق نشد، تاکید کرد:با اتکا به قانون مجلس شورای اسلامی ایران ما به سرعت، غنی سازی ۶۰ درصد را برای تامین نیازهای داخلی آغاز کردیم و به دشمنان توانمندی بومی کشور را نشان دادیم. 

براساس گزارش ارایه شده در این جلسه، دشمنان ایران از جمله رژیم صهونیستی تلاش های مکرری برای خرابکاری صنعتی در برنامه هسته ای ایران داشته اند، که موارد متعددی از آنها با تلاش نیروهای فنی و امنیتی سازمان انرژی اتمی ایران کشف و خنثی شده است. 

کلیدواژه