پرداخت ۳۰ میلیون دلار از پول‌ های بلوکه‌ شده ایران در کره ‌جنوبی
(last modified 1400-02-02T04:06:58+00:00 )
ثور 02, 1400 08:36 Asia/Kabul
  • پرداخت ۳۰ میلیون دلار از پول‌ های بلوکه‌ شده ایران در کره ‌جنوبی
    پرداخت ۳۰ میلیون دلار از پول‌ های بلوکه‌ شده ایران در کره ‌جنوبی

رئیس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی تاکید کرد، ۳۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره ‌جنوبی برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است.

به گزارش رادیودری، "حسین تنهایی"  رئیس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی گفت: هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده که ۳۰ میلیون دلار از آن برای خرید واکسن کرونا پرداخت شده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره‌جنوبی افزود: مقرر شده بود یک میلیارد دلار بدهی این کشور به صورت نقدی به ایران پرداخت شود، اما تاکنون در عمل شاهد اجرای آن نبوده‌ایم.

از سال ۲۰۱۸ میلادی، هفت میلیارد دلار پول فروش نفت ایران در دو بانک کره جنوبی بلوکه شده  و از آن زمان تاکنون مذاکرات بسیاری برای پرداخت این بدهی از سوی سئول به ایران انجام شده است.

یکی از محور‌های گفتگو میان "چانگ سیه کیون"، نخست‌وزیر سابق کره‌جنوبی و مسئولان ایرانی در سفر وی به تهران چگونگی برگرداندن پول ایران به کشور بوده است.

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران گفته بود از هفت میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی مسدود شده در مرحله نخست، یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران به‌صورت نقدی به حساب بانک‌های ایرانی واریز می‌شود.

کارشناسان سیاسی، نگرانی و وابستگی دولت کره جنوبی به کاخ سفید را عامل خودداری و تاخیر سئول در پرداخت بدهی خود به ایران می دانند. 

کلیدواژه