ثور 02, 1400 12:23 Asia/Kabul
  • ششمین محموله واکسن روسی به ایران ارسال شد
    ششمین محموله واکسن روسی به ایران ارسال شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که ششمین محموله واکسن روسی به میزان ۱۰۰ هزار دوز امروز (پنجشنبه) به ایران ارسال شد.

به گزارش رادیودری، کاظم جلالی گفت: ششمین محموله «اسپوتنیک وی» که از سوی صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه به سفارت ایران در مسکو تحویل شده بود از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به تهران ارسال شد؛ با احتساب این تعداد واکسن تاکنون ۶۲۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی به ایران تحویل داده شده است.

وی درباره ارسال دوزهای باقیمانده قرارداد فعلی برای دو میلیون دوز گفت: با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه همواره در تماس هستیم که هرچه سریعتر بقیه به ایران ارسال شود.

جلالی تصریح کرد: روسیه تعهد بسیاری  زیادی برای تهیه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای مختلف دارد و چون ظرفیت تولید محدود است از اینرو امید دارد با تولید مشترک بتوانند تعهدات خود را به سرانجام برساند.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در باره خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن که قرارداد آن با روسیه امضا و نهایی شده است، خاطر نشان کرد، براساس قرارداد این میزان دوز واکسن را که برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر کافی است  طی خرداد تا آذر ماه /قوس امسال تحویل خواهند داد.

کلیدواژه